Kontaktujte nás

Máte zájem o některý z námi nabízených kurzů nebo jakoukoliv otázku? Neváhejte nás kontaktovat. 

Špičkový lektoři

Spolupracujeme pouze s profesionálními lektory.

Příjemná atmosféra

Zakládáme si na pohodové atmosféře. 

Individuální přístup

Každý student je jedinečný, takový je i náš přístup.

Kontaktní formulář

Napište nám!

Smart language school TŘINEC 

Kontaktujte nás

Adresa

nám. Svobody 528

(nad Komerční bankou)

Třinec, 73961

Telefon

Dora Watson

+420 724 366 464

FAQ

Časté otázky

Proč učíte děti v tak malých skupinách?

Jsme přesvědčeni o tom, že pouze malé skupiny a individuální přístup vede k požadovaným výsledkům. Asi každý z nás, kdo má doma malé děti, si umí představit, jak náročné je uhlídat skupinku deseti tříletých capartů a málokdo by byl schopen je ještě i něčemu naučit.

Proč mé dítě po roce výuky v daném jazyce plynule nekomunikuje?

Protože 30 vyučovacích hodin na plynulou komunikaci nestačí – po roce studia dítě reaguje na povely, které mu v cizím jazyce zadáme, umí se obvykle orientovat v jednoduché situaci . Když se dítě učí mateřskému jazyku, tak na něj rodiče mluví intenzivně obvykle 1 rok než si dítě spojí předměty se slovem, které je popisuje. Ani dospělý student není schopen plynulé komunikace po 30 hodinách výuky.

Má smysl výuka jazyka pro tříleté děti?

Ano, rozhodně má, pokud se u toho děti dobře baví. Nemá smysl je do angličtiny nutit. Pokud je dítě schopno spolupracovat, je zvídavé a umí vydržet bez rodičů 45 minut, pak se mu otevírá nový svět. Zjistí, že věci mohou mít více názvů – český a anglický, poslouchá intonaci a melodii cizího jazyka a automaticky ji napodobuje. Získává určitý režim a později mu připadá učení se jazyku jako maximálně přirozené.

Proč mám pocit, že se mé znalosti nemění?

Na začátku je třeba říct, že je velmi těžké sám na sobě zhodnotit všechny jazykové dovednosti – čtení, psaní, poslech a schopnost jazyk použít. Množství slovíček, které jsem schopen v daném jazyce přeložit není měřítkem toho, jak daný jazyk ovládám. A dále je potřeba zdůraznit, že učení jazyků je dlouhodobý proces, proto Vám může připadat, že pořád stojíte na místě.

Jak se dětem vysvětlují gramatické jevy?

Nijak. Malým dětem do věku 6let se gramatika nevysvětluje. Úkolem lektora je pomoci dětem pochopit gramatické jevy, např. formou hry nebo jiných aktivit. S vysvětlováním gramatiky se začíná později.

Jak se s dětmi trénuje výslovnost?

Děti se výslovnost učí jednoduše a to poslechem. Většina dětí získá náslechem skvělou výslovnost bez přízvuku mateřštiny.

 

Není to vyhazování peněz?

Vůbec ne. Je to vklad do budoucnosti našich dětí. Vzdělávání stimuluje rozvoj mozku, zvyšuje mozkovou kapacitu, což je přínosem nejen pro studium jazyků, ale i pro studium dalších oborů ve škole i v pozdějším věku. Jazykové kurzy pro děti jsou jedna z nejlepších investic, kterou můžeme pro své děti udělat.

 

Jak dlouho trvá naučit se cizí jazyk?

Na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď, záleží totiž na spoustě faktorů, které musíme vzít v potaz. Hlavní otázkou je, co myslíte tím, naučit se cizí jazyk? Někomu stačí domluvit se na letišti, v hotelu a prohodit pár frází s místními lidmi, někdo chce sledovat BBC, jiný chce uspět u mezinárodních zkoušek apod. Dále záleží na tom, zda máme s učením jazyka nějaké předchozí zkušenosti, kolik jsme schopni učení věnovat času, kolik je nám let, zda se učíme v zemi, kde se daným jazykem hovoří apod. Obecně platí, že čím více jsme schopni se jazykem každodenně obklopit, tím rychleji nám učení půjde. Pamatujte však, že učení jazyka je podobné spíš maratonskému závodu než sprintu. Každodenní malé, ale konzistentní kroky vedou k cílům, které jsme si vytyčili spíše než nárazové biflování jednou týdně.

Jak se nejlépe naučím slovíčka?

Tím, že budete do učení se slovíček zapojovat nejlépe všech 5 smyslů a emoce bude Vaše učení slovíček mnohem efektivnější. Při učení pomáhají asociace, které k danému slovíčku v mysli vytvoříme, čím absurdnější, tím lepší. Dalším důležitým krokem je zapojit slovíčko do kontextu a začít ho používat ve větě. Většině lidí chybí při učení jazyků jakýkoli systém. Učí se nahodile a nepravidelně, neopakují a pak se z nich stávají notoričtí začátečníci. Nejde jen o to správně si rozvrhnout lekci, ale k tomu, aby nám dané slovo utkvělo v paměti je nutno ho poctivě zopakovat. Největší chybou je nabiflovat se slovíčka a pak se na ně do další hodiny cizího jazyka ani nepodívat. Většinou se lidem do opakování moc nechce, ale pak jen docílí toho, že se slovíčka učí v podstatě znovu.

Proč je důležité, aby lektor pobýval v cizí zemi?

Protože zná skutečný jazyk a život v dané zemi. Všichni jsme se učili češtinu z učebnice, ale kdo z nás mluví spisovně česky? Lektor, který se učil jazyk pouze v Česku není schopen posoudit, do jaké míry je cizinec schopen porozumět a bazíruje na gramatice a absolutně správném použití předložek, členů a podobně. Vytváří tak na studenty tlak a jediné čeho dosáhne je to, že se studenti bojí mluvit – mají strach, že to řeknou špatně. Většina našich lektorů pobývala více jak 8 let v zahraničí.

Proč je třeba pečlivě volit rodilého mluvčího?

Protože pokud Vás bude chtít něco naučit třeba automechanik, který je sice rodilým mluvčím, ale neumí odpovědět na otázku, proč se to říká zrovna tak, budou to vyhozené peníze. Musíme si přiznat, že málokdo z nás a našich známých by byl ve výuce češtiny přínosem pro cizince. Pokud si zvolíte vysokoškolsky vzdělaného rodilého mluvčího, který studoval anglický jazyk a je schopen Vás něco naučit, pak budete dělat skutečné pokroky.

Vyberte si z nabídky kurzů

Kurzy pro dospěléKurzy pro děti